logo צור קשר דרושים סניפי וולוו נסיעת מבחן אודות וולוו עמוד הבית מכירות ושירותים נוספים מידע נוסף, חדשות ומבצעים XC90 V60 V40Cross Country V40 S80 S60 top nav
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על בר ימני
בר ימני
דלג על Banners
Banners
וולוו משיקה גיר רובוטי - Powershift
13/01/2008
הגדל


גם השוודים רוצים DSG, תיבת הילוכים חדשה כפולת מצמדים בת שישה הילוכים, תוצע עם מספר דגמי וולוו

וולוו יצרנית הפאר משבדיה רשומה על לא מעט פיתוחים בעולם הרכב, הגיר הרובוטי אינו אחד מהם ומהווה יישור קו עם יצרניות אחרות ופולקסוואגן בראשם. בראשית תולדות תיבות ההילוכים הרובוטיות לא עלה בידי יצרניות רכבי פאר לייצר מערכות נוחות לשימוש, תיבת ה- DSG של פולקסווגאן שינתה את היחס כלפיהן כשהציגה החברה מערכת הילוכים נוחה ששודכה לא רק לאריות מתוצרתה.

תיבת ההילוכים של וולוו ה- Powershift, עובדת באותו אופן כאשר קלאץ' אחד אחראי על הילוכים ראשון, שלישי, שישי ואחורי, בעוד הקלאץ' השני אחראי על ההילוכים הזוגיים – שני, רביעי ושישי. כאשר המכונית נוסעת בהילוך ראשון הקלאץ' השני מוכן להכנסת ההילוך השני, שנמצאים בהילוך השני הקלאץ' הראשון מוכן כבר עם ההילוך השלישי "בקנה" וכו'. מחשב האחראי לתפעול המערכת והעברת ההילוכים, מאפשר העברת הילוכים מהירה וחלקה ללא איבוד כוח בדרך. בנוסף ליתרונות הנ"ל עוזרת המערכת לחיסכון בצריכת דלק, שיכול להגיע לשמונה אחוזי חיסכון לעומת גיר אוטומטי. מערכת ההילוכים של וולוו עושה שימוש במצמד טבול תמידית בשמן הקרוי גם מערכת רטובה, בשונה ממערכת ה- DSG החדשה של פולקסוואגן המשתמשת במצמד יבש.

גיר זה יוצע בהתחלה ב דגמי C30, S40 ו- V50 להם משודך מנוע ה- 2.0 ליטר טורבו דיזל בעל ארבעה צילינדרים. המערכת מסוגלת להתמודד עם מנועים בעלי מומנט של עד 46 קג"מ, אף על פי שמנוע ה- 2.0 טורבו דיזל שהתיבה תשודך לו בהתחלה, רחוק מרף זה שכן הוא מספק 136 כ"ס ומומנט של כ- 33 קג"מ.

לכתבה המקורית

הדפסשלח לחברהוסף תגובה
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד