logo צור קשר דרושים סניפי וולוו נסיעת מבחן אודות וולוו עמוד הבית מכירות ושירותים נוספים מידע נוסף, חדשות ומבצעים XC90 V60 V40Cross Country V40 S80 S60 top nav
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על בר ימני
בר ימני
דלג על Banners
Banners
וולוו S80 מנצחת במבחן השוואתי מול אודי A6
24/12/2007
הגדל

וולוו S80 החדשה דומה לקודמתה כמעט כשם שהיא שונה ממנה, זו מכונית בעלת יומרות גבוהות מאוד שמנסה להתברג לצמרת מכוניות הסאלון. בחרנו באודי A6 המוצלחת כדי לבדוק אם וולוו היא מתחרה ראויה לגרמניות

שוק הרכב העולמי נעשה בשנים האחרונות תחרותי במיוחד, ובשל כך הולכת ומתקצרת תקופת החיים של הדגמים, לפני שהם מוחלפים בחדשים. הלקוחות אינם מסתפקים עוד בהחלפת דגם ישן בחדש וביישור קו עם המתחרות, אלא מצפים להפתעות ולחידושים, ובעיקר למה שמוגדר היום כתחום החם ביותר - חדשנות. הלקוחות של מכוניות הסאלון, שהם לרוב עשירים יותר, מצפים עוד הרבה יותר לריגושים ולחדשנות.

וולוו S80 החדשה וגם האודי A6 נמנות עם אותן מכוניות שעיצובן החיצוני מסגיר מיד את שייכותן המשפחתית. ה-A6 ממשיכה קו עיצוב עגלגל שמקורו באודי 80 (הקטנה יותר), שעלתה על הכביש לפני כשני עשורים, ולמרות זאת היא נראית חדשה ורעננה, ובעיקר מכובדת, נקייה וזורמת. עיצובה של ה-S80 החדשה מטעה; הוא נראה כמו עדכון מראה של ה-S80 הקודמת, אולם לא כך הם פני הדברים. השוואה בין הישן לחדש - זה לצד זה - ממחישה עד כמה הן שונות. אמנם קווי העיצוב של ה-S80 החדשה מבוססים רעיונית על הדגם היוצא, אלא שכאן ניתן דגש רב יותר לאלמנטים דינמיים, לשימושיות ולממדים גדולים יותר.

היכנסו בבקשה

תאי הנוסעים של מכוניות סאלון מודרניות נותנים בנקל את ההרגשה של חדר אירוח מרשים ונוח. מכיוון שהגנים של שתי המכוניות האלה שונים, ישיבה בתאי הנוסעים שלהן מעניקה חוויה שונה בתכלית. השוודית מעוצבת, חדשנית, בהירה וממוקדת, ואילו הגרמנייה שמרנית, פשוטה ומפוזרת מעט.

לוולוו תא נוסעים בגוון שנהב, המשולב עם פסי אלומיניום מלוטש, מעט שחור בלוח השעונים וחום כהה בחלקו העליון של הדשבורד. הוא מעניק הרגשה של סלון יוקרתי, נעים, חם, אוורירי וצעיר, כזה שכיף לשהות בו לאורך זמן. להרגשה הזו תורם גם פנל מתגים דק ומקורי (שכבר פגשנו ב-S40), שנראה כאילו צף באוויר ומחבר בין הדשבורד לקונסולה המרכזית. חומרי הפלסטיק והעור איכותיים ונעימים למגע כמצופה, ואופן הרכבתם ושילובם זה בזה מצוין.
אודי, כמי שנמצאת בצמרת היצרנים הגרמניים, מקפידה על איכויות הגימור וההרכבה בתא הנוסעים, אולם מתברר שכמה פלסטיקים בדשבורד ובדלתות איכותיים קצת פחות. התא נעים לשהייה ומצליח לשדר יוקרה, אולם הגוון האפור השולט במכונית המבחן והקווים הרבועים מכל עבר גוזלים מדיפון העץ המשולב בדשבורד ובקונסולה המרכזית את האפקט המצופה. צעירים ברוחם ובמחשבתם, גם אם בתעודת הזהות שלהם רשום אחרת, עלולים להתחבר פחות למאפייניו הסולידיים של תא הנוסעים ב-A6 ולקרירותו.

הנדסת האנוש באודי מוצלחת פחות מזו שבוולוו, אף שברגע הראשון נדמה שלרשותו טכנולוגיה רבה ומתקדמת יותר. הבעיה מורכבת: מצד אחד יש שש תצוגות דיגיטליות נפרדות וכן ארבעה מחוונים אנלוגיים, ומצד אחר ישנם מתגים רבים בקונסולה המרכזית, סמוך לבורר ההילוכים, וכן קשה להתרגל מערכת ה-MMI.

הפשטות שבהפעלת המערכות בוולוו מדגישה עוד יותר את הבעיה במתחרה וגם את העובדה שאפשר להכניס את מרבית הפונקציות לתוך פחות מתגים ובכל זאת לשמור על תפעול קל ואינטואיטיבי.

שפע האביזרים בשוודית וביריבתה מגרמניה כולל את מרבית הציוד שהוא כבר סטנדרטי בסגמנט זה. המושבים מופעלים באמצעות חשמל, והם מצופים עור, כולל ההגה וידית ההילוכים, גג שמש, מחשב דרך, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מערכת ניווט לווייני, מערכת שמע, חישוקים קלים, בלם חניה חשמלי ומראה מתכהה אוטומטית. ה-S80 מצוידת גם במפתח אלחוטי שדי בנשיאתו בכיס לצורך פתיחת המכונית והתנעתה, ואילו האודי מציעה תא כפפות בעל פתיחה חשמלית. תאי המטען של השתיים גדולים דיים, אך לשתיהן מפתח הטענה קטן יחסית וסף גבוה. מכל מקום, יתרון בנפח ל-A6 ובנוחות ההטענה ל-S80.

מי שומר עליכם?

שתי היצרניות מתהדרות במיטב מערכות הבטיחות המתקדמות שבנמצא, אולם באודי יבקשו מכם תוספת תשלום עבור כמה מהן, ואילו הוולוו מגיעה עם כל המערכות Built-In ועם עוד כמה הייחודיות לה. ה-A6 במבחן שלנו כללה שש כריות אוויר, ABS, סייען בלימה, בקרת יציבות, הנעה כפולה קבועה, הפעלה אוטומטית לאיתותי המצוקה בבלימת חירום, ISOFIX וחמישה כוכבים במבחניהריסוק.

כאמור, ב-S80 החדשה הכול כבר כלול - שבע כריות אוויר (להגנה על ברכי הנהג), בקרת שיוט אקטיבית המסייעת בשמירת המרחק על ידי התאמת מהירות הנסיעה לזו של המכונית שלפנים, התראה מפני סכנת פגיעה במכונית שלפנים - המוצגת באמצעות פס אדום המוקרן על החלון הקדמי, מערכת הכנה לבלימה המאפשרת "פיצוי" על תגובה מאוחרת של הנהג, התראה על רכב הנמצא ב"שטח מת" של מראות הצד בעת עקיפה, מושב ילדים (בוסטר) אינטגרלי במרכז המושב האחורי, הגנה מפני צליפת שוט במושבים הקדמיים, וכמובן ABS, סייען בלימה, בקרת יציבות, הנעה כפולה קבועה, הפעלה אוטומטית לאיתותי המצוקה בבלימת חירום ו-ISOFIX. ציון במבחן הריסוק אין מאחר שהיא טרם נבחנה, אבל אנחנו מהמרים על ציון מרבי. אין ספק שהמסר שוולוו מנסה להעביר באמצעות רשימת אביזרי הבטיחות הארוכה ברור מאוד. עם זאת, חשוב לזכור שתפקידן של המערכות הוא סיוע לנהג בלבד, והן אינן תחליף למיומנות גבוהה בנהיגה, לזהירות ולהתייחסות רצינית לנהיגה בכביש.

מתניעים ונוסעים

שתי המכוניות מציגות התייחסות שונה לנהג; וולוו פונה לנהג שמחפש מכונית מרווחת ונוחה, שתביא אותו רענן למחוז חפצו גם לאחר זמן רב מאחורי ההגה, ואודי פונה לנהג חובב ההגה שמוצא בנהיגה תכלית ולא רק כורח.
תנוחת הישיבה בשתי המתחרות טובה, אך לאודי יתרון בזכות מושב תומך יותר. כשמדובר בפינוק היושבים, רכותו ועומקו של מושב הוולוו עדיפים, ולכך יש להוסיף את המרחב הגדול יותר סביבו. עבור בעליהם של צמד המכוניות הנעזרים בשירותיו של נהג צמוד המושב האחורי עשוי להיות שימושי לא פחות מזה הקדמי. כאן הפער לטובת ה-S80 גדול עוד יותר מאחר שהוא מציע נוחות עדיפה מאוד לצד מרחב גדול יותר (לא שב-A6 צפוף ...).

ככלל, מבנה המושב האחורי באודי אינו מאפשר הסעת שלושה נוסעים. הנסיעה בשתיים נוחה ושקטה במיוחד, אך הוולוו נוחה יותר. האודי משתפת את נוסעיה ביותר פרטים על אודות האספלט שהיא נוסעת עליו, והרוח החולפת על פני מראות הצד והקורות ה-A שלה. מתליה של ה-S80 מכוילים רך יותר ובשילוב המושבים הרכים מושגת נוחות נסיעה מצוינת. גם המושבים ב-A6 נוחים, אך הם קשים מעט. בהאצה חזקה במעלה הסל"ד מנוע הוולוו מפר את שלוות הנוסעים עת שהוא מרים את קולו בצליל צורם מעט לעומת האודי, בעלת צליל המנוע הנעים יותר והבידוד העדיף.

 למנועים בשתי המכוניות נתון מומנט דומה - כ-32 קג"מ ב-3,200 סל"ד, אך הספק מנוע האודי גבוה ב-17 כ"ס, והוא מושג בסל"ד מעט גבוה יותר. במציאות שני המנועים חזקים ובעלי תגובה מידית, זה שב-A6 מגיב מעט יותר בנחרצות. לשתיהן תיבות אוטומטיות בעלות שישה הילוכים שפעולתן חלקה ונעימה, עם אופציה לתפעול ידני. לזו שבאודי מנופי שליטה מההגה ותגובה זריזה, ואילו בוולוו התיבה מגיבה מעט יותר לאט.

החיבור באודי בין כוח המנוע העדיף לתיבה הזריזה מסייע לה להקדים את המתחרה בכל האצה מעמידה ובמהלך הנסיעה, אם כי הפער אינו גדול. את הפער הזה האודי מגדילה עם הכניסה לכביש הררי ומפותל, בהצליחה לרסן את תנודות המרכב ואת זוויות הגלגול בצורה טובה יותר. אף שאחיזת הכביש של הוולוו עדיפה מעט, כיול מתליה לכיוון הרך מקשה עליה לרסן את תנודות המרכב, ועל כן רכינתה בסיבובים מורגשת יותר. כאן נכנס לתמונה ההגה העדיף של האודי; הוא חד ומדויק ומצליח להעביר מידע כללי ביותר על מעשיהם של גלגלים הקדמיים, לוולוו הגה אטי יותר, בעל שטח מעורפל במרכז. ככלל, אפשר לומר שה-A6 מרגישה מהודקת ומחוברת יותר לנהג. בלימת המכוניות מרשימה, ועיקר ההבדל בין השתיים ניכר בפעולת הדוושה; בוולוו היא ספוגית וארוכת מהלך, ואילו באודי קשה וחסרת תחושה.

חוזרים

אחד הדברים היפים בסגמנט מכוניות הסאלון הוא שמכוניות גרועות בו הן דבר נדיר. גם שתי המכוניות שהתמודדו במבחן הזה אינן יוצאות דופן, ועל כן בסיכום הנקודות זכו שתיהן לציונים טובים. בחברת וולוו הבינו כבר לפני יותר מעשור שאם הם רוצים לשרוד בתחרות בתחום רכבי היוקרה, עליהם לייצר מכוניות טובות הרבה יותר מאלה שהורגלנו אליהן. זרע השינוי נזרע כבר מזמן, ה-S80 החדשה היא הבשלתו של התהליך – מכונית שמסוגלת להתמודד עם מיטב התוצרת האירופית.

המכונית שזכתה לציון הגבוה יותר, הן בטבלת הציונים והן בבחירתם האישית של הבוחנים, היא וולוו S80 החדשה. עם תא נוסעים מאובזר, מרווח, נעים ומעניין, הנדסת אנוש טובה מאוד, נוחות נסיעה מצוינת ומושב אחורי עדיף הרבה יותר, היא מציעה חדשנות ופוגעת בדיוק במטרה.
אודי A6 היא מכונית מצוינת שפונה לנהג, על פי תוצאות המבחן היא טובה מעט פחות בכמה תחומים ועדיפה באחרים, אך בסיכום – בעיותיה העיקריות כמכונית סאלון נובעות מההרגשה שהיא מבוגרת מעט ומפנקת פחות, יחסית כמובן.
המחיר בסגמנט זה הוא פרמטר משני בקניית מכונית, והוא נתון להנחות מפליגות, אך עם זאת קשה להתעלם מפער מחירים התחלתי של כ-40 אלף שקלים לרעת האודי. תוסיפו לכך את רשימת אביזרי הבטיחות הסטנדרטית, הארוכה הרבה יותר מזו שבוולוו (אפשר לקנות כמה מהם בתוספת מחיר גם באודי), ותיווכחו שהמנצחת במבחן הזה חייבת להיות ה-S80 החדשה.

לכתבה המקורית

הדפסשלח לחברהוסף תגובהלהזמנת נסיעת מבחן
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד