logo צור קשר דרושים סניפי וולוו נסיעת מבחן אודות וולוו עמוד הבית מכירות ושירותים נוספים מידע נוסף, חדשות ומבצעים XC90 V60 V40Cross Country V40 S80 S60 top nav
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על בר ימני
בר ימני
דלג על Banners
Banners
גם וולוו רוצה לחסוך בדלק
21/08/2007
הגדל

השוודים חושפים תמונות ופרטים ראשונים על C30 חסכונית במיוחד, ומנצלים את ההזדמנות כדי לאשר את השמועות על תיבת הילוכים מתקדמת עם מצמד כפול

וולוו תחשוף בתערוכת פרנקפורט מכונית תצוגה חסכונית בדלק בשם C30 אפישנסי (Efficiency, יעילות). כפי ששמה מרמז, מדובר בגרסה למשפחתית הקומפקטית של וולוו, המבוססת על פלטפורמת פורד פוקוס, ושמשווקת גם בישראל.

בגרסתה החדשה, תציע ה-C30 מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר ו-105 כ"ס, שיוכל לעבור יותר מ-22 ק"מ לכל ליטר סולר, בהשוואה לכ-20 ק"מ לליטר במנוע המקביל כיום. בנוסף, פליטת פחמן דו-חמצני צומצמה מ-129 גרם לק"מ, ל-120 בלבד, שיפור של כ-7%.


בוולוו מציינים מספר שינויים שתרמו להשגת יעדי צמצום תצרוכת הדלק וזיהום האוויר: שיפורים אווירודינמיים, הכוללים הנמכת מרכב, ספויילר ופגוש אחורי חדשים, שינויים לתחתית המרכב וצמיגים נמוכי התנגדות עם חישוקים אווירודינמיים. בנוסף לכך ניתן לציין תיבת הילוכים עם יחסי העברה (4,3 ו-5) ארוכים יותר ושינויים למערכת ניהול המנוע ולתגבור ההגה החשמלי.

וגם תיבת מצמד כפול

עוד מספרים בוולוו, כי החל בשנה הבאה יציעו תיבת הילוכים חדשה ומתקדמת, שמכונה נכון לעתה "פאוארשיפט" (Powershift).

מדובר למעשה בתיבת הילוכים רובוטית מתקדמת, עם שני מצמדים. בדומה לתיבת ה-DSG של פולקסווגן, גם לפאואר שיפט מנגנון שמאפשר העברות הילוכים בתחושה הדומה לתיבה אוטומטית, אך ללא איבוד הכוח הנובע משימוש בממיר מומנט. כתוצאה מכך, מסבירים בוולוו, תתאפשר הורדת תצרוכת הדלק ב-8% בהשוואה לתיבה אוטומטית רגילה.

התיבה החדשה, שפותחה על-ידי פורד ותשמש בעתיד גם את דגמיה, תוצע בתחילה בדגמי הטורבו-דיזל הקומפקטיים (S40, C30 ו-V50) בנפח 2.0 ליטר

לכתבה המלאה

הדפסשלח לחברהוסף תגובהלמידע נוסף
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד