logo צור קשר דרושים סניפי וולוו נסיעת מבחן אודות וולוו עמוד הבית מכירות ושירותים נוספים מידע נוסף, חדשות ומבצעים XC90 V60 V40Cross Country V40 S80 S60 top nav
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על בר ימני
בר ימני
דלג על Banners
Banners
וולוו מצטיינת בבטיחות בין רכבי היוקרה
16/08/2007
הגדל


מכוניות יוקרה: לא הבטיחות שציפיתם

מסקנה מפתיעה בשורת מבחני ריסוק-צד שנערכו לאחרונה בארה"ב - מחיר גבוה יותר, לא מבטיח בהכרח גם רמת בטיחות משופרת

בסדרת מבחני הריסוק האחרונה, שבדקה את ההגנה אותה מעניקות מכוניות יוקרה בפגיעת-צד, נבחנו המכוניות הבאות: אקורה RL (משווקת אצלנו כהונדה לג'נד), ב.מ.וו סדרה 5, וולוו S80, מרצדס E קלאס, קאדילק STS וקאיה אמנטי, המשווקת באירופה כאופירוס, אך אינה מגיעה לישראל.
כדאי רק לזכור כי גם במקרים בהן מדובר במכוניות המשווקות בישראל, עשויים מפרטי המכוניות האמריקניות להיות שונים במקצת - אם כי ההבדלים, בעיקר במכוניות יוקרה, בדרך כלל זניחים.
 
לכל המכוניות שנבחנו בסדרה האחרונה, היו כריות צד (להגנה על פלג גוף עליון) וכריות וילון (להגנה על הראש). בנוסף, לכולן בקרת יציבות תקנית, למעט לקאיה - אצלה המערכת בתוספת תשלום.

ציון רע לב.מ.וו
אלא שבתוצאות יש בכל זאת מידע חשוב גם ללקוח הישראלי, כזה שבא לידי ביטוי ביחס של יצרניות מסוימות לבטיחות.
ב.מ.וו למשל, שכבר הפגינה ביצועים בינוניים במבחן הריסוק האירופי (EuroNCAP), עושה זאת שוב גם במבחן האמריקני. 
סדרה 5 החדשה (יחסית), מכונית יוקרה בעלת אחד מתגי המחיר היותר גבוהים בין הנבחנות, זכתה לציון "גבולי" בלבד, עקב חשש הבוחנים מאפשרות פגיעה בצלעות, אברים פנימיים ואגן הירכיים במקרה של תאונה. זאת בתנאים המקבילים לאלה של הניסוי - פגיעת רכב שטח או טנדר בצד המכונית ובמהירות של 50 קמ"ש, ולמרות שלב.מ.וו כריות וילון וצד תקניות.
הציון שהשיגה ב.מ.וו גבוה רק בדרגה אחת מהנמוך ביותר שניתן להשיג מארבעה: "טוב", "מתקבל על הדעת", "גבולי" ו"עלוב".
מכונית שזוכה לציון "טוב" בשלושה מבחנים - קדמי, צדי ואחורי - ומציעה בקרת יציבות תקנית, יכולה לזכות גם בתואר "הבחירה הטובה" של הארגון.

המצטיינת: וולוו S80
וזה בדיוק מה שקיבלה וולוו עם ה-S80 החדשה. השוודים קטפו את תואר "הבחירה הטובה" לאחר שה-S80 זכתה לציון המרבי בכל המבחנים.
אקורה RL וקאיה אמנטי, שזכו לציון "טוב" אף הן בריסוק צד, החמיצו את התואר מכיוון שבריסוק אחורי דורגו רק "גבולי".

מרצדס E קלאס וקאדילק STS, שתי נבחנות נוספות בסדרה האחרונה, דורגו "מתקבל על הדעת" בריסוק הצד. בוחני ה-IIHS ציינו כי במרצדס שיפרו אמנם לאחרונה - בזמן מתיחת הפנים - את בטיחות הצד של ה-E, אך עדיין לא מספיק כדי לקבל ציון טוב. לשתי המכוניות הללו ציון "טוב" בריסוק חזיתי. במבחנים שהתקיימו בעבר, זכתה ה-E קלאס לציון "טוב" בריסוק אחורי, בעוד שה-STS של קאדילק דורגה בציון המביך - "עלוב".

S80 מצטיינת במחני הריסוק

לכתבה המקורית

הדפסשלח לחברהוסף תגובהלמידע נוסף
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד