logo צור קשר דרושים סניפי וולוו נסיעת מבחן אודות וולוו עמוד הבית מכירות ושירותים נוספים מידע נוסף, חדשות ומבצעים XC90 V60 V40Cross Country V40 S80 S60 top nav
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על בר ימני
בר ימני
דלג על Banners
Banners

מבחן דרכים - וולוו C70

5/11/2010

הקבריולה של וולוו עברה מתיחת פנים וזו סיבה מספיק טובה כדי להרכיב משקפי שמש, לפתוח את הגג ולצאת לנסיעה עם המכונית הכי מוחצנת של יצרן הרכב הכי מופנם.


קבריולה. אין מה להגיד - זו אחת התצורות הסקסיות ביותר של מכונית, מאז ומעולם. אי אפשר להישאר אדיש כלפי מכונית שנוסעת כאשר הגג מופשל. אם חושבים לרגע בהגיון, קל להגיע למסקנה שבד"כ מדובר בתצורה מאוד יקרה אשר לא ממש מתאימה לאקלים הים-תיכוני שלנו – משום שבמרבית הזמן, פשוט חם מידי. עם זאת, יש בהן משהו מיוחד ולכן על מרבית האנשים משתלט שד הקנאה כאשר עוברת מולם מכונית כזו.
 
בד"כ, מייצרת וולוו מכוניות בעלות עיצוב סולידי ומראה "רגיל" שאינו מרגש במיוחד, אשר משש לא מרגשות אף אחד ושומרות את שד הקנאה הירוק בתרדמת עמוקה, אך ה-C70 מתוקף היותה מכונית קבריולה אמורה לסתור את הדרך הזו. לאחרונה עברה המכונית מתיחת פנים אלגנטית. האם יש כאן וולוו סוררת שמטרתה היא לפרוט על מיתרי הרגש?


 
מיישרים קו
במסגרת מתיחת הפנים האחרונה להתאמת עיצוב לפי הקו החדש של וולוו, הקבריולה האופנתית וולוו C70 זכתה אף היא לעדכון. זה אומר שהפנסים המרובעים והמשעממים הוחלפו ביחידות תאורה מעוצבות ועדכניות, הגריל הרבוע הוחלף, מכסה המנוע השתנה וגם הפגושים זכו לעדכונים מתבקשים. הפנסים האחוריים עודכנו וכעת הם כוללים שורת פנסי לד אופנתיים. המראה החדש אלגנטי ומושך יותר מזה הקודם, ובסה"כ אפשר לסכם שמראה הוולוו C70 שודרג. ואיך היא עומדת בנושא הסתירה? ובכן, כאשר הגג שלה סגור, היא נראית כמו גירסת קופה ספורטיבית ל- S40 המשפחתית. אך כאשר הגג פתוח, הקסם עושה את שלו והוולוו הזו מסיטה ראשים ממקומם וסוחטת את אותן "ברכות" פרי הקנאה.
 
וולוו מבפנים
באופן לא מפתיע, תא הנוסעים של ה-C70 זהה לזה שב-C30 וב-S40, אם כי נדמה שאיכות החומרים מעט טובה יותר. יש כאן ריפודי עור בהירים ודיפונים רכים, אך גם אלו לא הצליחו למנוע את תחושת חוסר הנוחות, הנובעת מהדמיון לתאי הנוסעים של גירסאות הבסיס של ה-30 וה-40. אל תבינו לא נכון, התחושה בפנים יוקרתית ונעימה מאוד, אך פה ושם נותר מקום לשיפור. הנדסת האנוש כמובן מעולה וקל מאוד לתפעל את מערכות הרכב. המושבים הקדמיים תומכים ונוחים כמצופה, אם כי הייתי שמח לתמיכה נוספת בצדי הגוף. מאחור צמד המושבים נראים קטנים ודחוסים, אך מתגלים כהפתעה נעימה בזכות יכולתם להכיל בנוחות יחסית שני מבוגרים בגודל ממוצע (בהנחה שהם הצליחו להשתחל פנימה). למרכב הקופה-קבריולה הספורטיבי יש גם חסרונות, כמו הגג שמרגיש מעט נמוך, ותא המטען שגודלו זוכה למחמאה - סביר. בין שני המושבים ממוקמים שני הכפתורים שאחראיים על פתיחת וסגירת הגג הקשיח. לחיצה ארוכה על הכפתור והגג מתקפל אל תא המטען במפגן ראווה רובוטריקי מרשים. זמן הפעולה אורך כדקה וחצי וראוי לציין כי ישנן מתחרות שעושות זאת מעט מהר יותר.


 
מכונת שיוט
וולוו C70 משווקת עם מנוע אחד, העונה לכינוי "T5", בנפח 2.5 ליטרים. זהו מנוע טורבו בנזין המכיל חמישה צילינדרים בטור ו-20 שסתומים, ומחביא בתוכו אורווה נאה של 230 סוסים. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת חמש מהירויות, אשר מעבירה את הכוח לזוג הגלגלים הקדמיים. המנוע חזק וכיפי. המומנט מסופק במהירות, הכוח מופק בקלות ואת כל התהליך מלווה צליל נמוך ובשרני. מנתוני המפרט הטכני עולה כי תאוצה ל-100 קמ"ש אורכת כ-8 שניות, אך בפועל זה מרגיש זריז יותר. תיבת ההילוכים עושה את עבודתה נאמנה, אם כי ניתן לחוש בפעולה מעט מחוספסת בזמן תאוצה אגרסיבית. בשיוט מהיר ונינוח מתגלה הוולוו כפרטנרית מעולה. בין אם הגג סגור או פתוח, ניתן לגמוע עמה ק"מ רבים, הכוללים עקיפות ותאוצות מתפרצות, ללא עייפות וללא כל בעיות. למעשה, נראה שכאן, בכבישים המהירים, מרגישה הוולוו הכי בבית. המתלים שלה מכוילים באופן רך יחסית, כדי לשכך היטב מהמורות ולספק נסיעה רכה ואיכותית. זה עובד טוב בתוך העיר ובכביש המהיר, אך מאכזב בכבישים המפותלים. למעשה, הפיתולים הם המקום בו מכונית ספורטיבית צריכה להוכיח עצמה, ובמשימה הזו הוולוו מתקשה, ולא ממש מצליחה. היא כבדת משקל, רוכנת בפניות וחוסר התמיכה בצידי הגוף מורגש. למרות עדר הסוסים, היא משונה לגלות שתחת עומס העליות המזגן חדל מלקרר לפרקים (מעט מוזר ולכן ייתכן שזו בעייה מקומית ברכב המבחן). עם זאת, האחיזה טובה מאד, ההיגוי מדויק וההתנהגות בסה"כ טובה. אם הכוח היה מועבר לגלגלים האחוריים, היינו מקבלים כאן הרבה יותר ממכונית שיוט אלגנטית.
 
לחובבי המותג
במחיר 451 אלף שקלים מקבלים רכב ´פוזה´ מעולה, מכונת שיוט נהדרת שעושה כמעט הכל טוב. זו אינה מכונית יומיומית פרקטית במיוחד, ובטח שלא אידיאלית למשפחות. ביחס למתחרות שלה (כשבראשן גירסאות הקופה / קבריולה של הב.מ.וו סדרה 3 והמרצדס E קלאס), היא נושאת את תג המחיר הנמוך ביותר, אך יש לזכור כי כי האחרות מוצעות עם הנעה אחורית, ושפע הנאה מנהיגה.
 
וולוו C70 המחודשת הייתה ונותרה - ´צעצוע´ לעשירים, מעין פריט לייף סטייל מתקדם ויוקרתי. עדכוני העיצוב מקנים לה מראה יוקרתי ואלגנטי מבעבר, ועם זאת היא שומרת על משהו מניחוח הסולידיות הוולוו´ית. היא לא נחבאת אל הכלים, ממש לא. סעו בה כשהגג פתוח ותראו כיצד כל מבוגר יבחין בכם, וכל ילד וילדה יצביעו עליכם. לעומת זאת, מבפנים היא מרגישה כמו שאר מכוניות היצרן, כשלעיתים הדבר פועלה לטובתה ולעיתים לרעתה. היא שותפה נהדרת לשיוט מהיר, מציעה נסיעה נוחה ושקטה, שיכוך המהמורות מצוין והכל ´מתקתק´ היטב - לפחות עד שהכבישים מתחילים להתפתל.

לכתבה המקורית באתר אוטולי

הדפסשלח לחברהוסף תגובה
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד