logo צור קשר דרושים סניפי וולוו נסיעת מבחן אודות וולוו עמוד הבית מכירות ושירותים נוספים מידע נוסף, חדשות ומבצעים XC90 V60 V40Cross Country V40 S80 S60 top nav
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על בר ימני
בר ימני
דלג על Banners
Banners
חצי מאה לחגורת הבטיחות המודרנית
13/08/2009

היום לפני 50 שנה הציגה וולוו את חגורת הבטיחות המודרנית כפי שהיא מוכרת לכולנו. לטענת החברה השוודית, חייהם של כמיליון בני אדם נחסכו בזכות השימוש בפריט

לכבוד חגיגות 50 שנה לחגורת הבטיחות המודרנית, היינו רוצים להחזיר אתכם לאחור, לסוף שנות החמישים של המאה הקודמת, ליום בו הציגה וולוו את חגורת הבטיחות המוכרת לכולנו כיום.

לא נחזור על כל ההיסטוריה של החברה אשר חגגה לאחרונה יום הולדת 81, אלא נתמקד בפרט לכאורה שולי אשר ראה אור ב-13 לאוגוסט 1959. ביום זה הוצעה לראשונה לקהל הרחב הוולוו PV544. מכונית שהתהדרה במושב קדמי בעל זוג חגורות בטיחות עם שלוש נקודות עיגון כפריט סטנדרטי.

אבי חגורת הביטחות של וולוו הנו המהנדס נילס בולין. בהיותו בעל רקע תעופתי ובעל ניסיון בתכנון כסאות מפלט, הוא ידע דבר או שניים על כוחות ג'י המופעלים על הגוף בעת תאוטה חזקה. הוא הבין שבכדי שגוף האדם יוכל לעמוד בכוחות המופעלים עליו בצורה הטובה ביותר, יש למקם את חגורת הבטיחות לאורך החזה ובאלכסון. בנקודה החזקה בפלג הגוף העליון.
השוני בתכנון של בולין בהשוואה לתכנונים אחרים שהיו בשוק באותה תקופה הנו ההתאמה בין חגורת בטן לחגורה האלכסונית. בנוסף, התפעול האינטואיטיבי של סגירת החגורה ופתיחתה ביד אחת – כפי שאנחנו מכירים זאת כיום – הפכו את התכנון למנצח.

וולוו מהירה להגן על התכנון בפטנט פתוח, קרי כזה אשר כל יצרן יוכל לחקות אותו, ללא תשלום תמלוגים וזאת בכדי להפיץ את הפתרון הבטיחותי החשוב. אבל הדרך של חגורת הבטיחות ללב המיינסטרים ארכה עוד כמה שנים. במשך כמעט 5 שנים וולוו 120 (הנקראת 'אמזון' בשוקי ארה"ב) וה-PV544 היום היחידות שהוצעו עם חגורת בטיחות כזו כפריט סטנדרטי בשבדיה. לארה"ב וולוו הביאה את הבשורה ב-1963 כאשר ב-1967 השלימה החברה את מהפכת חגורות הבטיחות עם הוספת הפריט גם לספונים מאחור.

אחד מכלי השכנוע של וולוו בצורך בחגורת הבטיחות היה פרסום תוצאות מחקר '28,000 התאונות' בועידת בטיחות בדרכים בארה"ב ב-1967. במסגרת המחקר בחנה החברה 28,000 תאונות דרכים שונות בשבדיה אשר כללו מכוניות מתוצרתה ומכוניות אחרות. מחקר זה הוכיח כי ביכולתה של החגורה להקטין את הסיכון לפציעה קשה בתאונה בכ-50% וזאת בהשוואה לנהגים או נוסעים לא חגורים.

לכבוד יובל ה-50, מעריכים בוולוו כי בזכות השימוש בחגורה חייהם של כמיליון אדם נחסכו וכמה מיליונים נוספים נפצעו פחות קשה. כמובן שתרמו לכך הפיתוחים הנוספים שנלוו לתכנון הבסיסי של חגורת הבטיחות כמו קדם מותחנים המכינים החגורה לקראת התאונה כמו גם העובדה שהחגורה הפכה פריט נפוץ בתעשייה.

וולוו אשר חרטה על דגלה את נס הבטיחות ממשיכה לתת דגש רב לתחום. בין התוכניות האחרונות אשר הציגה החברה נמצאת גם תוכנית יומרנית למדי – אפס נפגעים בתאונות עד 2020.

לכתבה המקורית 

 

נילס בולין, ממציא חגורת הבטיחות המודרנית

הדפסשלח לחברהוסף תגובהלמידע נוסף
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד