logo צור קשר דרושים סניפי וולוו נסיעת מבחן אודות וולוו עמוד הבית מכירות ושירותים נוספים מידע נוסף, חדשות ומבצעים XC90 V60 V40Cross Country V40 S80 S60 top nav
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על בר ימני
בר ימני
דלג על Banners
Banners
וולוו XC60 - ביטוח מקיף
25/03/2009

המכונית החשובה ביותר של וולוו בתקופה האחרונה, מבטיחה להיות לא רק טרנדית, אלא בעיקר הבטוחה ביותר של היצרנית השוודית מעולם. ההתרשמות לפניכם

תדמית היא עניין די חמקמק. קחו את וולוו למשל. פעם, לפני המון שנים, מכונית בטוחה, אך מרובעת ושמרנית עד אימה, שנכשלה פעם אחר פעם בניסיון להיות מעט יותר מעניינת ופורצת דרך. לא משנה אם זו הייתה ה-780 המגודלת וחסרת הפואנטה, או ה-480 המוזרה וחסרת החיים. בכל פעם שהשוודים הקרירים ניסו לתת למכונית המשפחתית  ישרת הזווית שלהם מראה לא מקובל, הם די התרסקו. לכן החליטו שם לוותר, וללכת על זוויות ישרות עד הסוף המר. טוב, חוץ מה-C30 המעניינת, אבל כמה ממנה אתם רואים?

בכל מקרה, בוולוו הבינו שהתדמית שלהם הייתה וכנראה תישאר של מכונית משפחתית בטוחה, אך מרובעת יחסית. וכי שינוי בה, אם בכלל, יגיע לאט מאד, ומאוחר מאד. אז כדי למשוך קהל הם יידרשו לעשות שינויים באזורים אחרים. למשל, מנועי טורבו חזקים ובעלי אופי מחוספס לגרסאות ה-T. למשל, כניסה לקטגוריות חדשות ומצליחות במיוחד, כמו רכבי פנאי בשמות כמו קרוס קאנטרי, ומאוחר יותר פשוט XC. וגם את זה הקהל קנה בשקיקה. ובטיחות?

עזבו מבחני ריסוק של ה-Euro-NCAP, או מבחנים עצמאיים אחרים של חברות ביטוח ומגזיני רכב אירופים. תשאלו את בנה בן השמונה של השכנה מקומת קרקע, והוא יספר לכם שוולוו היא מכונית בטוחה. וגם האחראי על תמיכת המחשבים בחברה שלכם חושב כך, ואבא של האישה שאתכם. לוולוו יש תדמית של מכונית בטוחה, מה שמסביר מדוע למכונית החשובה ביותר שלהם כרגע מבחינה שיווקית, הם מצמידים את התואר "הוולוו הבטוחה ביותר מעולם". באמת, כזו היא ה-XC60?

אנשי וולוו לא מתעייפים, כאשר מגיעים לנושא מאפייני העיצוב של ה-XC60. וזה לא מפתיע. מסתבר שבעיצוב הזה יש כל-כך הרבה יומרה, שספק אם ניתן להעביר אותה באחר צהריים בודד. בכל מקרה, הנה תרגום של הדברים, בעברית מדוברת. קווי המתאר של המכונית הזו, אמורים לשדר חוסן ובטיחות, אך גם נועזות ואלגנטיות, יחד עם חדשנות ומקוריות. עכשיו, אחרי שאתם מבינים בדיוק מה אמורה המכונית לשדר, הגיע הזמן לספר שהיא נראית לא רע בכלל. כמו בייבי XC90, שעברה הסרת שומן ומתיחת קמטים.

תא הנוסעים לעומת זאת, מחדש פחות או יותר באותה מידה. וגם זו נקודה לטובה, ככל שהדבר נוגע אלינו. סביבת הנהג והנוסעים בוולוו מודרניות הן מהטובות שתעשיית הרכב יכולה להציע. וה-XC60, כמו לא מעט מחברותיה, מכונית סטיישן מוגבהת היטב ובעלת הנעה כפולה, אינה יוצאת דופן מבחינה זו. הכל רגוע, נוח לתפעול, מובן מהרגע הראשון, עם צבעים רכים וניקיון עיצובי סקנדינווי. עד כמה זה עוזר לבטיחות הנסיעה, ללא קשר למערכות אלקטרוניות מתקדמות, שיודעות לרסן מכונית בהחלקה סופנית? המון.

אותן מערכות, במקרה ולא הבנתם עד עכשיו, מצויות כאן בשפע. החל מסטנדרטיות בדמות שפע כריות אוויר, מערכות בלימה מתקדמות, בקרת יציבות ובקרת התנגשות עירונית, וכלה באופציות בתשלום כגון אזהרה חזותית על מכונית בשטח מת של המראה, בקרת שיוט אקטיבית, מערכת בלימה עצמית ועוד אין ספור אחרות. אם אלקטרוניקה בטיחותית עושה לכם את זה לפחות כמו נהיגה בטוחה, ה-XC60 היא כנראה מהמכוניות הבטוחות בעולם.

בחרטום הוולוו מוצבים מנועים מוכרים של היצרנית. אם זה ה-T6, עם שישה צילינדרים, מגדש, שלושה ליטר של נפח ו-285 כ"ס.ויש גם יחידות דיזל, שתיהן בנפח 2.4 ליטר, חמישה צילינדרים וטורבו. אחת הגרסאות מציעה 163 כ"ס, השניה 185. במקרה של זו האחרונה, הרלוונטית יותר עבורנו, הזינוק מואט ב-2.4 שניות, והמהירות המרבית יורדת ל-200 קמ"ש. תיבת ההילוכים בשני המקרים מציעה שישה יחסי העברה ותפעול קונוונציונלי.

גם לכביש, בעיקר לכביש
אל תטעו. בעצם, קטנים מאד הסיכויים שטעיתם. למרות המראה המעט אגרסיבי, מרווח הגחון המכובד מאד וההשתייכות למשפחת רכבי הפנאי הגבריים-יותר של וולוו, ה-XC60 היא מכונית כביש, שנועדה לכביש. מה שמסביר למשל את הבחירה במנוע ה-T6 כגרסת העל. כרגיל, וולוו עם T היא וולוו מהירה. לא ספורטיבית, אבל מהירה ביחס למה שניתן לצפות מרכב גבוה יחסית, ומגושם מעט. מנוע הטורבו המצוין של וולוו דוחף חזק לפנים, ומציע יכולת האצה משובחת. אלא שכמו בדגמים אחרים של היצרנית, משום מה נראה כי הקשר בין המכונית לשרירים שהיא מציעה, רופף מדי. תגובת דוושה מהוססת ותיבת הילוכים איטית במקצת, מסרסים בכל מקרה את התענוג. הוסיפו לכך מרכז כובד גבוה ומערכת מתלים מעט נוקשה מהרגיל, ותקבלו תמהיל מעט בעייתי.

מנוע הדיזל לעומת זאת, עם 100 כ"ס פחות אך נתון מומנט דומה, מציע בגרות ורגיעה שמתחברים טוב הרבה יותר לאופי המכונית וייעודה. אחרי הכל, אסור לשכוח כי מדובר במכונית משפחתית שמציעה שימושיות מוגברת, ולא שום דבר אחר.הדיזל מאשפר נסיעה רגועה יותר, משתלב טוב יותר במצערת-גיר האיטיים יחסית, ומניע את ה-XC בקצב די נמרץ ומתקבל בהחלט על הדעת. הבעיה היחידה - הוא רועש יחסית למנועים דומים של יצרניות מתחרות. לטיפולכם וולוו, אודה.

סיכום אופטימי, יחסית
מצד אחד, וולוו לא לבד בקטגוריית רכבי פנאי קומפקטיים. וזו בעיה, כי המתחרים שם, בכל רמת מחיר, טובים למדי. מצד שני, ה-XC60 היא הוולוו היחידה בקטגוריה הזו, כך שמובטח לה קהל נאמן יחסית. קהל שמוכן ויכול להוציא 300 אלף שקל על מכונית כאילו-שטח, שלא תראה אפילו אבק ברוב המקרים ורוצה, ובכן, וולוו. נאמנות מותג ותדמית בטיחות חסרת פשרות, היוו מאז ומעולם את הקלף המנצח של החברה השוודית. והיום, בעידן של מיתון וקשיים וכל השאר, כנראה שעוד יותר מתמיד.

נכון, המכונית הזו מציעה תא נוסעים מעולה, סביבת נהג יעילה, אין-ספור מערכות עזר בטיחותיות ושימושיות יוצאת דופן. מצד שני היא לא ממש נוחה לנסיעה, ולמרות האיפור והגחון המוגבה היא לא הרבה יותר מסטיישן שימושית. אבל כזו בדיוק היא גם ה-XC90, המכונית המצליחה ביותר של וולוו בעשור האחרון. ומכיוון שה-60 היא לא אחרת מגרסתה המוקטנת והמודרנית, זו בהחלט נקודת זינוק ראויה ורווית אופטימיות.

הדפסשלח לחברהוסף תגובהלמידע נוסף
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד