logo צור קשר דרושים סניפי וולוו נסיעת מבחן אודות וולוו עמוד הבית מכירות ושירותים נוספים מידע נוסף, חדשות ומבצעים XC90 V60 V40Cross Country V40 S80 S60 top nav
דלג על חיפוש
חיפוש
דלג על בר ימני
בר ימני
דלג על Banners
Banners
וולוו: 0 הרוגים במכונית עד שנת 2020
4/05/2008
הגדל

כדי לצבור פער בטיחותי מהמתחרות יוצאים אנשי החברה השבדית בהצהרה השאפתנית. השיטה: שיפורים דרמטיים בתחום הבטיחות הפסיבית והאקטיבית 
 
 
נתחיל בחידה: ראובן נסע על הכביש במהירות מופרזת של 220 קמ"ש. לפתע ראה את המכונית של שמעון בדרכו. ראובן ניסה לבצע תמרון חרום בנסיון לעקוף את שמעון, איבד את השליטה על המכונית שלו ונכנס בעצמה רבה בקיר הסמוך. מרוב עצמה נמעכה המכונית לגמרי והחלה להתהפך ולהתגלגל על הכביש, ואז המשיכה להתהפך בצד הכביש, עד שנעצרה על גבה. ראובן שחרר בזהירות את חגורת הבטיחות שלו, השתחל אל מחוץ למכונית וצעד משם, בריא ושלם.

השאלה: איך נשאר ראובן בריא ושלם? איך זה יכול להיות?! והתשובה: ראובן ושמעון הם מתחרים במירוץ פורמולה1.

בוולוו שמו לב לעובדה הזו, שבאמצעות סדרה ארוכה של טכניקות בטיחותיות ניתן להגן כראוי על נהגי מכוניות המירוץ כמעט מפני כל תאונה. "למה שלא נעשה זאת גם במכוניות כביש רגילות?" שאלו בחברה השבדית הנודעת בהתייחסותה רבת האחריות על תחום הבטיחות.

מהנדסי וולוו ישבו, חשבו ותכננו, עד שהוציאו את ההודעה המדהימה הבאה: "עד לשנת 2020 נשיק מכונית שתהיה, למעשה, נטולת פציעות". "אני חושב שאם תביט לעומק העתיד," אומר יאן איוורסון, מנהל צוות הבטיחות של וולוו "תגלה שכקהילה לא נוכל לקבל את קיומן של פציעות בתאונות דרכים".

הדרך להגיע אל היעד השאפתני עוברת בשתי סביבות: האחת, סביבת הבטיחות האקטיבית - כל השיטות למנוע תאונה מלהתרחש. כאן, היום וגם במהלך שנות העתיד, תיכנסנה עוד ועוד מערכות בטיחות למניעת תאונות - מיני רדארים וחישנים שיאבחנו קרבה מסוכנת למכוניות אחרות, אופי נהיגה שעשוי להתריע על נהג שיכור או עייף ושורת אתרעות מפני נהיגה מסוכנת.

הסביבה השניה שבה תעבור וולוו בדרך אל המכונית נטולת הפציעות היא סביבת הבטיחות הפסיבית, זו שנועדה להגן על הנוסעים אם התאונה בלתי נמנעת, ולהפחית דרמטית את עצמת הפגיעות. כאן מגדירים בוולוו את המאמץ כ"יצירת פגוש ענק סביב הנוסעים". המטרה היא לייצר סביבה חיצונית שתספח את מרבית האנרגיה, וסביבה קרובה לנהג שתשמור עליו כפלדה, מבלי לפגוע בו כלל. במכוניות מירוץ זה עובד, למה שזה לא יעבוד גם במכוניות נוסעים?


ההצהרה של וולוו היא לגמרי במקום. היצרנית הזו שמה את הבטיחות במרכז תשומת הלב שלה מאז הקמתה ב-1927, ותרמה לעולם שלל המצאות שהצילו לא מעט עוברי דרכים מאז. כעת וולוו נמצאת בבעיה מסוימת (צרות של עשירים מבחינתנו, הצרכנים) כיוון שבעידן הנוכחי של מבדקי בטיחות פומביים, השתפרו משמעותית המתחרות של וולוו וכיום חלק ניכר מהיצרניות מייצרות מכוניות בטיחותיות ביותר. בוולוו לא נתקבלה החלטה לנטוש את המיקוד בבטיחות וכך היא נדרשת ליצירתיות מיוחדת, כדי לצבור פער מהאחרות בהגנה על הנוסעים והולכי הרגל. אנחנו נשמח אם כולם יעמדו בסטנדרט הזה.

לכתבה המקורית

הדפסשלח לחברהוסף תגובה
דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד